Zevende stageweek op Malta - Reisverslag uit Birkirkara, Malta van Cynthia Gallardo Robles - WaarBenJij.nu Zevende stageweek op Malta - Reisverslag uit Birkirkara, Malta van Cynthia Gallardo Robles - WaarBenJij.nu

Zevende stageweek op Malta

Door: Cynthia Gallardo

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

17 Oktober 2013 | Malta, Birkirkara

Hallo lieve vrienden en geïnteresseerden uit herfstachtig Nederland!
Helaas ben ik 2 daagjes te laat met mijn blog, maar dat geeft niet, ietsjes langer dan maar haha.

Laat ik eens verder gaan bij vorige week woensdag 9 oktober. Eigenlijk heb ik daar maar 2 woorden voor "K*T ARRIVA"... Toch zal ik het eventjes uitleggen. Oké goed, dat het OV hier niet echt te vertrouwen is in de ochtenden dat wist ik al, maar dit was wel heel erg! Ik stond om 7:10h, ja zo vroeg ja, bij de bushalte... Om 7:44 was bus 205 1 keer langs geweest en daar mocht niemand in van de buschauffeur... Dus ik dacht, ik ga richting Valletta en neem daar wel een bus naar Mriehel (naar mijn stageplaats). Guess what?! Ik heb tot 9:45h gewacht (in totaal 2 en een half uur!) en toen waren er 3 bussen nummer 31 langs geweest die tot aan de voorruit volgestampt zaten en dus niet in kon. Ik belde mijn stage bedrijf, legde de situatie uit en kreeg te horen dat ik beter thuis kon blijven dan. En dat heb ik dus lekker gedaan :) Ook niet verkeerd eigenlijk hihi.

Een donderdag ben ik wel netjes op tijd gekomen en heb ik Marica geholpen op de training met van alles. Was wel leuk.

Vrijdag had ik wat tijd ingehaald van de woensdag dus bleef ik tot 16:30h. Ik heb bij de recruitment een hoop dingetjes gedaan, maar niet echt wat nieuws.
Na het eten hebben Marianne en ik een film gekeken onder het genot van een fruityoghurt toetje!! We hebben REC1 gekeken, een Spaanse horrorfilm. Daarna zijn we allebei om een uurtje of 12 naar bed gegaan. Eens wat anders dan stappen tot laat in de nacht, maar dat wordt zaterdag ingehaald uiteraard, hihi!

Zaterdag vroeg in de middag ben ik samen met Marianne naar Sliema strand gegaan, een rots strand. Daar hebben we heeeerlijk liggen zonnen en een hoop gelachen samen. Eenmaal thuis hebben we lekker ravioli gegeten en hebben we ons klaar gemaakt voor een goed avondje stappen! We zijn eerst samen wezen shisha roken bij Plush (alweer gratis van onze shishaman Sergio!) haha en toen hebben we wat drankjes gedaan in Havanna en in Footloose, waar we aan de praat raakten met 2 Zweedse jongens en daarna een leuke avond gehad nog met de Brabanders en alle andere bekenden in Footloose. Al met al kwamen we erg laat thuis maar hebben we echt een suuuuuper leuke avond gehad!!

Zondag zijn we lekker thuis geweest en na wat huishoudelijke dingetjes hebben we REC2 en REC3 gekeken. Hahaha meteen alles in één klap.

Maandag begon ik weer op mijn stage, maar moest ik voor de verandering mijn begeleidster helpen met voorbereiden van een Directors Networking Event die zij organiseerd voor a.s. vrijdag en waarbij ik meega als assistentje.
In de avond ben ik gezellig naar de Welkomstparty van AM Language Studio geweest. Behalve dat ik het ontzettend gezellig heb gehad met iedereen die ik al kende, waaronder de Branbanders, Martijn, Marta, Luisa en Nathalie, heb ik ook een aantal nieuwe mensen leren kennen. Heel erg leuk! Was echt een leuke avond met iedereen :D

Dinsdagochtend ben ik Jamie gaan halen op het vliegveld. Mijn eerste bezoekje uit Nederland! Eerst hebben we wat gegeten op het vliegveld en toen zijn we naar huis gegaan, hebben we omgekleed en zijn we naar Sliema gegaan. Daar het strand laten zien en toen in Saint Julians gegeten bij Sardinella en een drankje gedaan bij Hugo's Louge. Helaas voelde ik me totaal niet lekker en hebben we de laatste bus naar huis genomen.

Woensdag heb ik hard moeten werken op mijn stage. Uiteindelijk mocht ik 16:30h lekker weg en ben ik Jamie op gaan halen in Valletta, die de dag met de vrienden van Stef en Floris daar had doorgebracht. Eerst wat leuke fotos gemaakt in Valletta en toen naar huis gegaan gegeten.

Dat was het wel weer zo'n beetje. Je kunt wel zeggen dat het eiland leventje mij nog lang niet verveeld haha. Ik vind het wel prima hier, hoewel ik veel dingetjes thuis natuurlijk wel begin te missen, zoals mijn comfortabele kamertje, lekkere matras en een televisie voor als je niks te doen hebt. Ook mis ik papa, mama en Melanie, maar gelukkigggg.......
DIE KOMEN MIJ OVER EEN MAANDJE OPZOEKEN!!!!!! YEEEEAAAAYY :D

veel liefs, knuffels en kusjes vanuit het nog steeds zomerachtige Malta

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cynthia

Hallo! Ik ben Cynthia Gallardo Robles, een 20-jarige student. Ik woon in Nederland en ben van Spaanse afkomst. Ik studeer International Business and Languages op de Hogeschool Rotterdam te Kralingse Zoom. Voor mijn 3e jaar studie moet ik gedurende 5 maanden stage lopen in het buitenland en voor mijn 4e jaar moet ik 5 maanden studeren in het buitenland.

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 681
Totaal aantal bezoekers 17462

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 28 Februari 2015

Studie buitenland, España

27 Augustus 2013 - 10 Januari 2014

Mijn eerste buitenlandse stage

Landen bezocht: