6 done 16 to go... - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Cynthia Gallardo Robles - WaarBenJij.nu 6 done 16 to go... - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Cynthia Gallardo Robles - WaarBenJij.nu

6 done 16 to go...

Door: Cynthia Gallardo

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

28 Oktober 2014 | Spanje, Madrid

Hola lieve iedereen!

Alweer 10 daagjes geleden dat ik voor het laatst een berichtje achter liet... Maar vandaag komt dan ook goed uit, want vandaag zit ik precies 6 weken hier in Madrid en heb nog maar liefst 16 weken te gaan voor het einde van mijn tentamens op de Spaanse Universiteit! De tijd vliegt... "Having fun" of niet, het lijkt alsof de klok hier 4 keer zo snel gaat. Voor ik het weet is het alweer afgelopen. Maar zo ver zijn we nog niet! Eerst staan me nog een aantal leuke weken/maanden hier te wachten!

Het weer hier is ineens ontzettend lekker geweest afgelopen week! Tot temperaturen tegen de 30 graden aan. Zondag 19 oktober ben ik dan ook heerlijk naar de markt (El Rastro) geweest met Julia en hebben er gezellig gekletst, gekeken en genoten van het weer & een leuke straatband! Door het lekkere weer besloten we naar het centrum te gaan om verder te wandelen en te winkelen en hebben we lekkere tapas gegeten op een terrasje aan Gran Vía.

In mijn vorige blog schreef ik dat ik een ontzettend slechte eerste presentatie gedaan had met Nzinga, voor het vak Customer Behaviour... Nou we hebben die docent even laten zien dat we het wel degelijk kunnen hoe hij wilt en hebben de 2e presentatie maandag de 20e helemaal geknald met als resultaat een mooie 8! (Vond ik even de moeite waard om te delen hihi). Daarna zijn we het centrum in gegaan en heb ik mijzelf een paar mooie hakjes cadeau gedaan :) Daarna zijn we onze schoolpasjes gaan aanmaken op een andere faculteit en tot slot zijn we naar het Erasmus Student Network (ESN) kantoor geweest om ons aan te melden voor een reisje naar Campo de Criptana, in Ciudad Real (dorpje in Spanje).

Dinsdag, zijn we meteen uit school naar een winkelcentrum geweest, Centro Comercial Islazul, waar ze een grote Primark hadden en daar hebben we de rest van de middag lekker gewinkeld en geslenterd.

Woensdag was zoals elke week, een lange dag! In mijn tussenuur werd ik ineens onverwachts geskyped door een vriendinnetje uit Nederland, Danique. Het leuke is dat ik haar vorig jaar op Malta, tijdens mijn stage, heb leren kennen! Zo deel je een mooie ervaring op Malta waar een vriendschap uit ontstaan is, en een jaar later zit ik vanuit Madrid met der te skypen!

Donderdag zijn Nzinga en ik niet meer naar het laatste lesuur geweest, maar zijn we wezen kijken voor een outfit voor Nzinga, om die avond op en top naar de discotheek Teatro Kapital te gaan.
Die avond is dan ook ontzettend leuk geweest! WAT EEN CLUB IS DAT ZEG!!!!! Echt super groot (7 VERDIEPINGEN met verschillende muziek stijlen op elke verdieping), heel mooi, redelijk chique, leuke mensen en leuke sfeer en met ontzettend goede spektakels/shows op de begane grond in de grote zaal. In Nederland kan ik niets bedenken wat hier op lijkt (helaas!)... Samen met dat groepje Mexicanen en Spanjaarden van ESN heb ik een top avondje gehad, die best herhaald mag worden als je het mij vraagt!

Vrijdag heb ik eerst goed uitgeslapen en in de namiddag ben ik lekker naar het park bij Madrid Río geweest wat bij mij om de hoek is, samen met een aantal Mexicanen, dat Duitse meisje Julia en een vriendinnetje van haar. Erg gezellig gehad en in de avond nog wat drankjes gedaan bij een van die jongens thuis.

Zaterdag was ook weer heerlijk chill! Laat opgestaan en in de namiddag weer weggeweest. Dit keer voor een gezellige middag in een bar om El Classico te kijken met alle ESN gezelligheid! Was erg gezellig in een apart gedeelte van de bar, met wat lekkere tapas en wat drankjes! Daarna werd ik uitgenodigd voor Julia's verjaardag en aten we lekker Mexicaans! Vervolgens heerlijke taart, met de "Happy Birthday"-song in alle talen die aanwezig waren haha en om de avond helemaal af te maken, speelden we beerpong in tweetallen en werd er gezellige dansmuziek afgespeeld! Was echt een heeeel gezellige donderdag, vrijdag en zaterdag! :D

Zondag en maandag heb ik praktisch niets meer gedaan, alleen het huis helemaal schoongemaakt, want mama komt woensdagavond hierheen voor 5 daagjes! Dus er staat me weer een gezellig weekend te wachten met misschien nog een leuk Halloweenfeestje (if possible).

Ik begin me steeds meer een Erasmus studente te voelen hoor! Hahaha, dat feesten, uitgaan, nieuwe mensen leren kennen, uitjes met de ESN groep, gezellig chillen met nieuwe vrienden van over de hele wereld... dat houd ik nog wel een paar maandjes uit denk ik zo :D

Besos desde Madrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cynthia

Hallo! Ik ben Cynthia Gallardo Robles, een 20-jarige student. Ik woon in Nederland en ben van Spaanse afkomst. Ik studeer International Business and Languages op de Hogeschool Rotterdam te Kralingse Zoom. Voor mijn 3e jaar studie moet ik gedurende 5 maanden stage lopen in het buitenland en voor mijn 4e jaar moet ik 5 maanden studeren in het buitenland.

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 17448

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 28 Februari 2015

Studie buitenland, España

27 Augustus 2013 - 10 Januari 2014

Mijn eerste buitenlandse stage

Landen bezocht: