Toeristisch met mama - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Cynthia Gallardo Robles - WaarBenJij.nu Toeristisch met mama - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Cynthia Gallardo Robles - WaarBenJij.nu

Toeristisch met mama

Door: Cynthia Gallardo

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

06 November 2014 | Spanje, Madrid

Hola lieve iedereen,

Allereerst wilde ik even zeggen dat ik het ontzettend leuk vind om keer op keer te zien hoeveel views mijn blogs hebben!
Ik heb dit weekend zo veel gedaan, maar... ik zal proberen het niet ál te lang te maken hahaha!

Vorige week woensdag 29 oktober ben ik mama wezen ophalen op het vliegveld! Na een lange rit in de trein naar huis, waarin ik geen minuut ben gestopt met praten, kwamen we tegen een uur of 22:00h thuis! We hebben snel een tapita gegeten in de buurt en zijn daarna snel naar huis gegaan. Eenmaal thuis, gingen we 'even' de koffer uitpakken met allemaal lekkers en wat kleding voor 'MOI'! Nu kan ik heeeeerlijk op z'n Nederlands gaan koken, want hier hebben ze dat niet (zie foto).

Donderdag ben ik gewoon eerst naar school gegaan en had ik daarna met mama afgesproken op Puerta del Sol om te gaan uiteten. Uieindelijk bij een afgelegen barretje uitgekomen en weer wat lekkere tapas gegeten. Mama was de hele dag aan het lopen geweest door Madrid, dus was redelijk moe en besloten na het eten naar huis te gaan.
Ik ben die avond nog gezellig naar het Halloweenfeestje van ESN geweest, verkleed als duiveltje! Was weer heel erg gezellig zoals altijd :)

Vrijdag, nadat ik nogal met moeite opstond, zijn we eerst lekker churros gaan ontbijten in een klein schattig straatje bij Puerta del Sol in de buurt. Daarna zijn we doorgelopen naar Teatro Real en Palacio Real. In Palacio Real hebben we een tour gedaan, die me veel te lang duurde, maar het was wel heel mooi! Daarna zijn we naar Mercado San Miguel doorgelopen en hebben we daar van een lekkere, maar veel te dure, tapa genoten met een tinto verano erbij. Verder zijn we Plaza la Cibeles geweest en vanaf daar nog heel even naar Parque Retiro en Puerta de Alcala. Toen begon het donker te worden en besloten we wat te gaan eten op Gran Vía, waar we terechtkwamen in een lekkere Italiaanse zaak.
Aangezien het de 31 was, was de straat vol met verkleedde mensen van jong tot oud! En dan bedoel ik ook echt van heel jong tot redelijk oud!! Heeeeel leuke sfeer. In Nederland heb ik het nog nooit zo gezien of beleefd, maar hier leeft dat Halloween heel erg en ook al ga je niet naar een feest of thema discotheek, bijna iedereen heeft wel iets aan voor Halloween. Ontzettend gezellig!!

Zaterdag was voor mij een van de gaafste dagen! We hebben het stadion Santiago Bernabeu bezocht. Echt zooooo ONT-ZET-TEND gaaf!!! Na heel veel fotos en een tour van ruim 2 uur, hebben we de trein genomen naar een dorpje, Valdemoro. Hier hadden we afgesproken met een oud-vriendin van mama, die elkaar al 28 jaar niet gezien hadden. We hebben heerlijk gegeten bij haar en ik heb het heel erg gezellig gehad met haar 2 dochters, Natalie & Stefanie. Hoewel we elkaar niet kenden, hebben we elkaar zoveel verteld dat er geen moment van stilte is geweest!

Zondag waren we redelijk moe en besloten we in eerste instantie thuis te blijven zodat ik wat huiswerk kon doen en mama voor mij een lekker Spaans gerecht kon bereiden, jummieeee!! In de middag zijn we toch even weggeweest en hebben we 2 uitkijktorens bezocht. in de avond heb ik voor mama gekookt en hebben we tot redelijk laar op de bank gezeten met de tv aan.

Maandag heb ik eerst mijn presentatie gedaan op school en ben ik meteen daarna naar het centrum gegaan om met mama en Inma te lunchen (een vriendin van mama's vroegere dansgroep die in Sevilla woont). Na een lekkere lunch heb ik mama naar het vliegveld gebracht. Ben die avond vroeg gaan slapen omdat ik super moe was!

Dinsdag nog naar school geweest, maar woensdag en donderdag ben ik ziek thuisgebleven... Voel me niet zo lekker... Hoofdpijn, keelpijn, warm/koud. Dus lekker thuis in bedje gebleven. En nu een lekker lang weekend aangezien ik vrijdags sowieso vrij ben en a.s. maandag ook vanwege een feestdag hier. We zullen wel zien wat er op de planning staat, maar helaas vanavond geen "Mustache Party" met de ESN in La Lupe voor mij :(

Ik ga lekker wat te eten maken nu en weer warm proberen te worden in dit koude flatje!! Brrrr.... Ja de temperaturen zijn ook hier flink gezakt... Lange mouwen, vesten, winterjassen, dikke sokken en pantoffels zijn inmiddels een 'must' om een beetje op temperatuur te blijven!

Besos desde Madrid

  • 08 November 2014 - 18:09

    Ramona :

    Wat was dat een geweldige week. En wat hebben jullie samen genoten en veel gezien. Blijf schrijven en genieten dan geniet ik met je mee. Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cynthia

Hallo! Ik ben Cynthia Gallardo Robles, een 20-jarige student. Ik woon in Nederland en ben van Spaanse afkomst. Ik studeer International Business and Languages op de Hogeschool Rotterdam te Kralingse Zoom. Voor mijn 3e jaar studie moet ik gedurende 5 maanden stage lopen in het buitenland en voor mijn 4e jaar moet ik 5 maanden studeren in het buitenland.

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 17447

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 28 Februari 2015

Studie buitenland, España

27 Augustus 2013 - 10 Januari 2014

Mijn eerste buitenlandse stage

Landen bezocht: