Derde stageweek op Malta - Reisverslag uit Naxxar, Malta van Cynthia Gallardo Robles - WaarBenJij.nu Derde stageweek op Malta - Reisverslag uit Naxxar, Malta van Cynthia Gallardo Robles - WaarBenJij.nu

Derde stageweek op Malta

Door: Cynthia Gallardo

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

18 September 2013 | Malta, Naxxar

Hallooootjes!!

Weer bericht uit het kleine, maar super gezellige Malta.

Vorige week woensdag 11 september was het weer een dagje stage bij de recruitment afdeling. Niet veel bijzonders. Na stage zijn Marianne en ik naar Jeffrey en Mark in Sliema gegaan om daar te gaan eten. Mmm heeerlijk! Daarna kwamen alle andere Nederlandse schoolgenoten die ook op Malta zitten. Gezellig een drankje gedaan en ja hoor te laat voor de laatste bus naar huis... Ja dat werd dus inderdaad een nachtbus waar we ontzettend lang op hebben gewacht!

Donderdag moest ik de nieuwe bibliotheek inrichten bij de training afdeling! Wat was het een saaie dag zeg... Gelukkig was het in de avond gezellig. Ik ben ik naar de Roof Top BBQ Party van AM Language Studio geweest. Marianne bleef lekker thuis om op tijd te gaan slapen. Samen met Romano en Barbara erheen gegaan en daar gezellig met alle anderen die we hebben leren kennen een leuke avond van gemaakt.

Vrijdag een lekker kort stagedagje tot 12 uur! Daarna ben ik naar Sliema gegaan en even met Romano, Jeffrey en Mark gechillt. In de avond, na het eten uiteraard, zijn we zoals afgelopen weekenden naar Paceville geweest met zijn allen weer een super avondje stappen :) Ohja, ik heb een bijnaam gekregen... Scorps!! Weten hoezo? Nou we hebben dus een schorpioen in huis gehad, waarvan we dachten dat hij dood was en de volgende ochtend was hij weg en we hebben hem niet meer gezien dus weten niet waar die is en ik ben er dus super bang voor..

Zaterdag ochtend kwam eindelijk de installateur van wifi! Maar helaas wel heeeel erg vroeg, 8 uur... Daarna zijn we weer ons bed ingedoken en werden we pas rond 1 uur in de middag wakker hahaha. Na wat huishouden etc zijn Marianne en ik naar San Gwann gereisd om boodschappen te halen bij de Lidl met Romano en Jeroen. Eenmaal weer thuis, om half 6 ofzo pas weer, kwamen Romano en Jeroen bij ons eten en heb ik met mijn jarige mama geskyped met papa en later nog met mijn zusje. Ze zaten op de verjaardag van mij nicht dus ik heb al me familie ook nog gezien, super leuk! Ook werd ik verrast met ontzettend leuk nieuws.... Allebei mijn nichten zijn weer zwanger :D Yeeeyy!

Zondag zijn we voor de tweede keer wezen zeilen met zijn allen. Was weer erg gezellig. Wel ben ik helaas geprikt door een lichtroze kwalletje... Bah wat een rotbeest! Ik was zo lekker aan het zwemmen en ineens prikte me rug en ja hoor ik keek achterom en daar lag die lelijke roze dobber. Maargoed het was alweer snel over. Om half 7 weer terug aan de haven en lekker naar huis en lekkere pasta pesto met zalm gemaakt en een filmpje gekeken met Marianne op de bank :)

Maandag... Helaas stageweek begint weer! Maar ik mag niet klagen! Heb leuke collega's en ik doe een hoop leuke dingen in mijn vrije tijd. Ik heb mijn Plan van Aanpak gemaakt en opgestuurd naar mijn stagebegeleider van school. Verder is onze planning voor na stage totaal in de soep gelopen omdat we veel te moe waren om nog wat te doen.

Dinsdag wilden we na onze stage en na het eten naar Valletta om een buskaart te regelen, helaas kwamen we dus te laat aan en waren we voor niks dat hele stuk afgereisd naar Valletta.. Het is dus werkelijk het enige Arriva punt op heel het eiland waar je een 90 dagen kaart kunt aanvragen! Hoe dan ook, om onze frustratie een beetje te kalmeren, hebben we een lekker gebakje (Swissroll) gekocht en zijn we daarna lekker naar huis gegaan en hebben we nog een melig avondje gehad. Ook heb ik nog eventjes met mijn vriendin Jamie in Nederland geskyped, ook even gezellig!

Vandaag, woensdag, dan eindelijk mijn rottaakje van de Recruitment afdeling afgemaakt en verder eigenlijk veel gesocialized hihi. Eenmaal klaar op werk de bus naar Valletta gepakt om nu wel de buurtkaart te regelen. En ja hoor het is eindelijk gelukt!:) Eindelijk een Malteze OV kaart voor 90 dagen! Toen snel gehakt gekocht en heerlijk gekookt. Verder eigenlijk een heel chill avondje gehad, mijn blog bijgewerkt (as you can see) en met mama en me zusje geskyped die bij opa en oma thuis waren. Altijd weer even gezellig!!

Tsja dat was het wel weer... Ik kijk alweer uit naar het weeeeeekeeendd!! Wat vind ik dit eiland leven toch heerlijk en relaxed :) Malta, als jongere zijnde, een absolute aanrader hihi!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cynthia

Hallo! Ik ben Cynthia Gallardo Robles, een 20-jarige student. Ik woon in Nederland en ben van Spaanse afkomst. Ik studeer International Business and Languages op de Hogeschool Rotterdam te Kralingse Zoom. Voor mijn 3e jaar studie moet ik gedurende 5 maanden stage lopen in het buitenland en voor mijn 4e jaar moet ik 5 maanden studeren in het buitenland.

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 17469

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 28 Februari 2015

Studie buitenland, España

27 Augustus 2013 - 10 Januari 2014

Mijn eerste buitenlandse stage

Landen bezocht: