Did you know this about Malta... - Reisverslag uit Naxxar, Malta van Cynthia Gallardo Robles - WaarBenJij.nu Did you know this about Malta... - Reisverslag uit Naxxar, Malta van Cynthia Gallardo Robles - WaarBenJij.nu

Did you know this about Malta...

Door: Cynthia Gallardo

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

07 Oktober 2013 | Malta, Naxxar

Even een "Wist je datjes" lijstje met leuke weetjes over Malta zelf.

Wist je dat… Malta een dwergrepubliek is in de Middellandse Zee.
Wist je dat… Malta bestaat uit 3 eilanden: Malta, Gozo en Comino.
Wist je dat… Malta een oppervlakte heeft van ongeveer 316 km².
Wist je dat… Malta daarmee slechts 2 keer zo groot is als het Nederlandse Waddeneiland Texel.
Wist je dat… Malta in 2010 een bevolking van 416.333 inwoners telde.
Wist je dat… Malta “plaats van bescherming” betekend.
Wist je dat… Malta sinds 2004 bij de Europese Unie behoord.
Wist je dat… Malta een mediterraans klimaat heeft en gemiddeld zachte winters kent.
Wist je dat… de Maltese taal een combinatie is van Arabisch, Frans, Italiaans en Engels.
Wist je dat… de hoofdstad van Malta, Valletta is.
Wist je dat… ruim 98% van de Maltese bevolking rooms-katholiek is.
Wist je dat… het minimum maandloon van een volwassen arbeider ongeveer € 680 bedraagt.
Wist je dat… het meest typische Maltese gerecht Fenek is (konijn).
Wist je dat… ze op Malta als tussendoortje Pastizzi eten (kleine gevulde deegpasteitjes).
Wist je dat… de zee rondom Malta, Gozo en Comino kristal helder zijn.
Wist je dat… Birkirkara de grootste plek op Malta is (en hier doe ik mijn stage).
Wist je dat… Paceville “thé place to be” is voor alle jongeren om te stappen.
Wist je dat… Pembroke de nieuwste plek is op Malta.
Wist je dat… Mdina de oude hoofdstad is van Malta.
Wist je dat… Marsaxlokk het Volendam van Malta is.
Wist je dat… Arriva pas sinds 3 juli 2011 bestaat op Malta.
Wist je dat… Arriva ontzettend onbetrouwbaar is qua aankomsttijden in Malta.
Wist je dat… ze in Malta links rijden.

Wist je dat… er op Malta ontzettend veel studenten uit alle uithoeken van de wereld te vinden zijn.
Wist je dat… het contact leggen met mensen op Malta veel gemakkelijker gaat.
WIST JE DAT MALTA GEWELDIG IS! :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cynthia

Hallo! Ik ben Cynthia Gallardo Robles, een 20-jarige student. Ik woon in Nederland en ben van Spaanse afkomst. Ik studeer International Business and Languages op de Hogeschool Rotterdam te Kralingse Zoom. Voor mijn 3e jaar studie moet ik gedurende 5 maanden stage lopen in het buitenland en voor mijn 4e jaar moet ik 5 maanden studeren in het buitenland.

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 1545
Totaal aantal bezoekers 17458

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 28 Februari 2015

Studie buitenland, España

27 Augustus 2013 - 10 Januari 2014

Mijn eerste buitenlandse stage

Landen bezocht: