Twaalfde stageweek op Malta - Reisverslag uit Birkirkara, Malta van Cynthia Gallardo Robles - WaarBenJij.nu Twaalfde stageweek op Malta - Reisverslag uit Birkirkara, Malta van Cynthia Gallardo Robles - WaarBenJij.nu

Twaalfde stageweek op Malta

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

21 November 2013 | Malta, Birkirkara

De tijd vliegt hier op dit kleine eilandje... Het is alweer half/eind November! Voor ik het weet, is het kerstvakantie, vier ik hier Oud & Nieuw en zo'n 2 weken later eindigt mijn eerste buitenlandse avontuur... Hoewel ik het een heerlijk idee vind om weer lekker thuis te komen na 5 'n halve maand, ga ik de gezelligheid op Malta, de mensen uit alle verschillende landen die ik hier heb leren kennen, en natuurlijk de gezellige weekenden wel echt missen...

Gelukkig is het nog niet zo ver ik kan ik nog 2 maandjes genieten en leuke dingen hier meemaken! De afgelopen 2 weken heb ik ook wel wat leuke dingen gedaan.

Vrijdag 8 november zijn mijn huisgenootje Marianne en ik, lekker wezen uiteten bij Sardinella in Saint Julians. Na een lekker voorgerecht en een lekkere pasta zijn we met Romuald en Edoardo even gezellig bij Plush geweest en daarna een dansje gedaan in Footloose en Native. Was erg gezellig!
Zaterdag de 9e, zijn Mari en ik in de middag naar Sliema naar het rots strand gegaan en hebben we daar lekker gepicknickt en gekletst. Eenmaal thuis hadden we geen zin meer om te gaan stappen en zijn we lekker warmpjes op de bang gaan zitten! Verder hebben we de zondag de hele dag films in bed gekeken en lekker niets gedaan!:)

Dinsdag 12, heb ik op mijn stage weer een keer moeten werken aan de opkomende nieuwe bibliotheek. Ik moest alle magazines ordenen en bepalen welke nog interessant zijn om te gebruiken in de bieb.

Vrijdag de 15e heb ik voor het eerst een echte overstroming meegemaakt op Malta! Toen ik om 12 uur klaar was, begon het kei en keihard te plenzen, dus ik door de regen en de plassen zeiknat bij de bushalte en wachten op een bus naar huis. Eenmaal in Msida (laagste stadje op Malta), bleken alle straten, tot in delen van Birkirkara aan toe, helemaal onder water te staan! Geparkeerde auto's werden weggesleept en het water kwam tot aan de deur rand van de bus. Het zag er echt uit zoals in films eigenlijk, maar gelukkig was het niet zóó erg! Thuis lekker het kacheltje aan en eerst warm worden voor ik ging schoonmaken. In de avond na veel te veel regen, zijn we niet meer uitgegaan en zijn we lekker thuis (voor de verandering haha) een filmpje gaan kijken.

Zaterdag 16 November dan eindelijk weer kunnen knuffelen en lachen met papa, mama en Melanie! Helaas zijn ze door het slechte weer in Nederland veel later vertrokken en dus pas om 18:00 uur aangekomen in plaats van om 13:30 :( Maar daarna wel lekker wezen eten bij Piccolo Padre en toen een drankje gedaan met Melanie in Paceville en haar voorgesteld aan de gezellige Nederlanders hier. Daarna blef Mel gezellig bij mij thuis slapen.

Zondag was het heerlijk weer en heb ik ze meegenomen naar de Dingli Cliffs. Mooie fotos gemaakt, geluncht, en mooie zonsondergang gezien. Toen de bus eindelijk, na anderhalf uur, kwam opdagen zijn we met Marianne erbij wezen uiteten bij Fortizza.

Maandag was ons laatste dagje samen, tenminste... weer voor de komende 2 maandjes! We zijn eerst gezellig naar Valletta geweest, naar de Barrakka Gardens, en daar mooie fotos gemaakt! Daarna de bus genomen naar Rabat en naar de oudste stad (met nog als enige stadsmuren) Mdina geweest. Foto's gemaakt en lekker taart gegeten bij Fortanella en toen weer terug!
In de avond lekker Maltees gegeten, pasta met konijn! Moest het toch eens proberen en guess what... het was nog lekker ook joh haha!
Toen in Paceville afscheid genomen, alweeeeeer en helaas begon dinsdag alles gewoon weer zoals normaal.

Voor ik eindig, moet ik even zeggen dat wij gisteren heeeeeerlijk hebben gegeten! Namelijk BROODJE KROKET van MORAAA!! Hahaha die had mama meegenomen voor me :)

Om het in 1 zin te vertellen, het was een heeeerlijk weekendje en nu weten paps, mams en zusje ook wat ik hier nou zo leuk vind:)

Dikke kus uit Malta xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cynthia

Hallo! Ik ben Cynthia Gallardo Robles, een 20-jarige student. Ik woon in Nederland en ben van Spaanse afkomst. Ik studeer International Business and Languages op de Hogeschool Rotterdam te Kralingse Zoom. Voor mijn 3e jaar studie moet ik gedurende 5 maanden stage lopen in het buitenland en voor mijn 4e jaar moet ik 5 maanden studeren in het buitenland.

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 609
Totaal aantal bezoekers 17459

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 28 Februari 2015

Studie buitenland, España

27 Augustus 2013 - 10 Januari 2014

Mijn eerste buitenlandse stage

Landen bezocht: