Universidad Compultense de Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Cynthia Gallardo Robles - WaarBenJij.nu Universidad Compultense de Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Cynthia Gallardo Robles - WaarBenJij.nu

Universidad Compultense de Madrid

Door: Cynthia Gallardo

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

01 Oktober 2014 | Spanje, Madrid

Hallo lieve iedereen!

Alweer 2 volle weken in Madrid en al redelijk mijn draai gevonden hier! Het weer is hier nog prima. Zo nu en dan regent het in de avond maar verder is het nog lekker warm en schijnt de zon nog elke dag.

Laat ik verder gaan waar ik vorige week ongeveer gebleven ben. Na de welkomsochtend vorige week dinsdag is er niet veel bijzonders meer gebeurd! Alles wordt steeds normaler en we gedragen ons steeds minder als toeristen haha. Ook hebben we inmiddels een 3e huisgenoot gevonden! Hij (een jongen ja) woont hier nog niet, maar we hopen een leuke tijd hier met elkaar door te kunnen brengen.

Donderdag 25 september zijn Nzinga en ik de naar het wekelijkse Erasmus Student Network feestje geweest in La Lupe. In eerste instantie was het leeg, saai, weinig mensen etc... Tsja de Nederlandse mentaliteit van op tijd komen zit er nog wel in dus pas ruim een uur nadat wij er waren begonnen er pas mensen te komen. Op dit feestje is het de bedoeling om nieuwe mensen te leren kennen. Omdat het altijd wat ongemakkelijk en eng is om iemand zomaar aan te spreken hadden ze iets leuks gedacht! Ze hadden een kaartspel door midden geknipt en als je de wederhelft van je kaart vond kreeg je een gratis shotje! Doordat je je andere helft probeerde te vinden raakte je met mensen in gesprek! Ik had in totaal 3 matches hahaha. We hebben in ieder geval een hoop contacten gelegd die avond en dat was ontzettend leuk!! Met een aantal hebben we nummers uitgewisseld om vaker af te kunnen spreken dus de gezelligheid beloofd eraan te komen :D

In het weekend zouden we gaan stappen met 2 andere studenten van de HRO die ook hier op studie zijn, maar dat ging helaas niet door! We hebben dus een rustig weekendje gehad voordat het échte leven op de universiteit in Madrid begint..
Want ja, maandag was het dan eindelijk zo ver! Het begin van ons studentenleventje op de universiteit is een feit. Maandag zaten we in een les die we uiteindelijk niet mochten volgen van de HRO in Nederland, maar doordat we er wel zaten en een aantal hadden opgepikt dat Nzinga en ik Erasmus studenten waren hadden we al meteen met 3 meisjes een gezellig gesprekje en werden we aan een aantal anderen voorgesteld. Vervolgens hebben we ons rooster omgegooid (want hier kun je zelf je rooster en tijden samenstellen) en waren we om 15:00 uur klaar. Daarna zijn we voor Girelo's verjaardag wezen uiteten bij Puerta del Sol. Dinsdag hetzelfde verhaal, niet veel bijzonders.

Vandaag was het een ontzeeeeeeeeettend lange dag maar wel ook leuk! We hebben erg leuke vakken gekozen en beginnen nu echt verschillen te zien tussen de lessen in Nederland en Spanje. De docenten hier zijn vaak veel enthousiaster dan in Nederland en betrekken de klas er meer bij door voorbeelden te geven en voorbeelden te vragen of discussies aan te gaan in de klas. Er is veel meer interactie en dat is wel leuk want je zit dus niet 2 uur aan te horen wat er op de Powerpoint of in het boek staat, maar je bent echt bezig met de inhoud van het vak!
Ook vandaag hebben we weer een Spaans meisje leren kennen die in onze klas zit en die toevallig zelf net terug is van haar Erasmus semester op onze HRO op de Kralingse Zoom! Ontzettend leuk hoe sommigen ons als Erasmus studenten zijnde bewonderen en grote interesse voor je tonen. Vaak zijn ze bereid je in alles te helpen en dit meisje leek het hartstikke leuk om ons een beetje te helpen te integreren in de echte Spaanse gemeenschap en dan voornamelijk onder de studenten. Sowieso scheelt het wel een hooooop dat Nzinga en ik vloeiend Spaans spreken want dat is een barrière minder om goed contact te leggen :)
Helaas waren we pas om 19:00 uur klaar, dus hebben we verder niets anders gedaan. Maar als meevallertje zijn we op vrijdag vrij!

Aanstaande vrijdagochtend ga ik een lang weekend naar Sevilla met papa's familie, voor de bruiloft van mijn neef! Maandag laat in de middag kom ik weer terug naar Madrid. Heb er erg veel zin in en dan ook voornamelijk om ook mijn vrienden uit Sevilla weer eventjes te kunnen zien na meer dan een jaar!

Zoals altijd, de komende 5 maanden beloven nog veel leuks!

Besos desde Madrid

  • 01 Oktober 2014 - 22:19

    Melisa:

    Lieve Cynthia,

    Keek alweer uit naar je verhaal

  • 01 Oktober 2014 - 22:24

    Melisa:

    Cynthia
    Had een heel verhaal getikt maar volgens mij niet geplaatst

  • 07 November 2014 - 09:10

    Dolores (Tia):

    Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt, geniet ervan. Leuk die blog.
    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cynthia

Hallo! Ik ben Cynthia Gallardo Robles, een 20-jarige student. Ik woon in Nederland en ben van Spaanse afkomst. Ik studeer International Business and Languages op de Hogeschool Rotterdam te Kralingse Zoom. Voor mijn 3e jaar studie moet ik gedurende 5 maanden stage lopen in het buitenland en voor mijn 4e jaar moet ik 5 maanden studeren in het buitenland.

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 17463

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 28 Februari 2015

Studie buitenland, España

27 Augustus 2013 - 10 Januari 2014

Mijn eerste buitenlandse stage

Landen bezocht: