Schoollife... - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Cynthia Gallardo Robles - WaarBenJij.nu Schoollife... - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Cynthia Gallardo Robles - WaarBenJij.nu

Schoollife...

Door: Cynthia Gallardo

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

18 Oktober 2014 | Spanje, Madrid

Hola lieve iedereen!

Mijn blog heeft dit keer iets meer op zich laten wachten, maar hier zijn we weer. Zoals ik al eerder zei, het leven hier wordt steeds normaler voor me en niet elke week doe ik iets wat echt leuk is om te delen... Toch, hier weer een update!

Inmiddels zit ik al een maand in Madrid en al 3 weken op school! School begint nu steeds meer een uitdaging te worden aangezien alle opdrachten en eerste presentaties werkelijk van start gaan. Ook de eerste slechte ervaring met manier van werken hier hebben we ondervonden en hebben we een stokje voor gestoken....

Goed, vorige week donderdag 9 oktober hadden Nzinga en ik de eerste "presentatie" van het vak Customer Behaviour. Helaas was het concept presentatie niet het goede woord en ging het dus goed fout! Wat deze man niet had verteld en wat Erasmusstudenten dus niet van zelfsprekend weten, was dat een presentatie in zijn woordgebruik betekende een mondelinge overhoring met PowerPoint presentatie op de achtergrond... Wij presenteerden zoals wij in Nederland gewend zijn een presentatie te doen, maar bij deze docent was het dus zo dat hij vertelde wie wanneer praatte en welk stuk je moest doen en onderbrak je regelmatig om te zeggen dat de ander verder moest gaan... Erg onbeschoft naar onze mening en niet het concept van presentatie dat wij kennen en niemand die ons daar even op had gewezen! Na de les zijn de Erasmusstudenten en ik dan ook naar hem toe geweest om te laten weten dat wij die manier van werken niet gewend zijn en dit beter gecommuniceerd had moeten worden, waarop we het antwoord kregen dat "met Erasmusstudenten geen extra rekening gehouden kan worden omdat we allemaal in eenzelfde les zitten en de Spanjaarden hetzelfde moeten doen als wij"... Naar onze mening is dit niet erg op zijn plaats, want Erasmusstudenten hebben een andere manier van werken... Maargoed.

Een vrijdagavond hebben we het het echte uitgaansleven eens verkent voor de verjaardag van Sohini (een Engels meisje die ik op de eerste ESN party had leren kennen). Eerst naar haar flat geweest en haar Engelse, Amerikaanse en Austrialiaanse vrienden ontmoet. We gingen naar de discotheek Vanila Madrid. Helemaal mijn muziek! Heerlijke reggaeton en Spaanse pop muziek om op te dansen en op mee te zingen, dit draaien ze niet zo veel in Nederland dus wat dat betreft wat het zeker mijn plek haha! De groep waarmee we gingen was ook erg gezellig :) Helaas waren al veel mensen in de club dronken en veel jongen dan toegestaan (domme bewakers!)... Meesten konden zich dan ook niet fatsoenlijk gedragen en dat was erg vervelend... Nog een minpuntje was dat het ontzettend duur was (voor wat ik gewend ben dan!), maar dat schijnt overal wel zo te zijn hier.

In het weekend hebben we niet veel meer gedaan. Al hoewel, Nzinga en ik zijn naar de HEMA geweest!! Heeeerlijk wat Nederlandse dingetjes gekocht zoals kruidnootjes en stroopwafels. Ondanks dat Spanje lekker eten heeft, mis je soms toch wel wat Hollandse lekkernijtjes haha. Ook hebben we zondag lekker pannekoeken gegeten, gemaakt door onze Duitse huisgenoot Daniel :)

Afgelopen week was het een redelijk koude week... Het leek er even op dat de winter al om de hoek kwam kijken! School ging deze week ook al een stuk beter en gemakkelijker dan in het begin. Kan steeds beter bij de les blijven en goede notities maken! Ben al redelijk gewend aan alles in het Spaanse te horen dus gaat steeds beter :)

Voor ons begint het weekend (gelukkig!) al vanaf een donderdagmiddag! Dit betekende voor mij dit keer dat ik het weekend eens even goed ging inluiden met weer een feestje van de ESN in La Lupe. Het thema was Mexican Party, dus ik besloot af te spreken met een Mexicaan die bij ons op school zit: Ernesto, die we de eerste ESN party leerden kennen. Ik werd bij hem thuis uitgenodigd voor wat drankjes vooraf, waar ik heeeeele leuke en lieve nieuwe mensen heb leren kennen! Het waren 5 Mexicanen, 3 Duiters, 2 Belgen, 1 Russische, 1 Spanjaard en "moi"! Na wat drankjes gingen we naar het feestje en hebben we een hele gezellige avond gehad. Volgende week donderdag gaan we met z'n allen weer naar het ESN feestje, maar dit keer in Madrid's grootste en een van de bekendere discotheken van Madrid: LA KAPITAL :D
Heb er nu al zin in!!

Vandaag (zaterdag) ben ik bezig geweest met onze volgende presentatie voor Customer Behaviour, zodat we het dit keer goed doen en een voldoende scoren... Morgen ga ik met Julia, een Duits meisje die ik bij Ernesto thuis heb leren kennen, naar El Rastro (de grote buitenmarkt) en daarna kijken naar een verjaardagsjurk voor haar voor volgende week.

Ondanks de wat afstandelijke Madrilenen enzo, blijf ik nog wel genieten van deze ervaring! Hoop dat jullie nog net zo met mij meegenieten :)

Besos desde Madrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cynthia

Hallo! Ik ben Cynthia Gallardo Robles, een 20-jarige student. Ik woon in Nederland en ben van Spaanse afkomst. Ik studeer International Business and Languages op de Hogeschool Rotterdam te Kralingse Zoom. Voor mijn 3e jaar studie moet ik gedurende 5 maanden stage lopen in het buitenland en voor mijn 4e jaar moet ik 5 maanden studeren in het buitenland.

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 17473

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 28 Februari 2015

Studie buitenland, España

27 Augustus 2013 - 10 Januari 2014

Mijn eerste buitenlandse stage

Landen bezocht: