La vida Erasmus la vida Mejor! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Cynthia Gallardo Robles - WaarBenJij.nu La vida Erasmus la vida Mejor! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Cynthia Gallardo Robles - WaarBenJij.nu

La vida Erasmus la vida Mejor!

Door: Cynthia Gallardo

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

25 November 2014 | Spanje, Madrid

Hola lieve iedereen!

Wat een gemengde gevoelens heb ik dit keer... Aan de ene kant, begin ik mijn thuis te missen. Mijn bedje, mijn kamertje, onze heerlijke badkamer, mama's eten, lekker bankhangen in onze woonkamer etc... Hahaha, oké oké en mams, paps en Melanie! Aan de andere kant, heb ik het steeds meer naar mijn zin hier, buiten school om!

Voordat ik begin aan mijn super geweldige leuke verhaal, zal ik ook eens vertellen over de minder leuke dingen en punten waar je je aan gaat ergeren als je hier woont! En ik mag wel zeggen dat de meesten het met mij eens zijn, zowel andere Erasmus studenten als Madrileense studenten... Ik ben de universiteit redelijk zat met zijn verschrikkelijke docenten en sommige dominante en onuitstaanbare studenten... Ik ben nog nooit met tegenzin naar school gegaan, maar op dit moment heb ik dat wel! Docenten staan hier nog echt boven leerlingen en wij als leerlingen hebben vrij weinig in te brengen of te zeggen. Ze werken hier heel chaotisch ook! We zijn bezig met een project voor 1 vak, wat gaat om het oprichten van je eigen bedrijf... Maar apart hiervan (hoewel alle vakken hierin van toepassing zijn!!) hebben we voor elk ander vak andere projecten of groepsopdrachten... In Nederland hebben wij in de 2e klas van de HBO ook ditzelfde gedaan, maar dan importonderneming en dit was dan ook het enige project waar je aan werkte, omdat hier alle vakken al inbegrepen waren en het al zwaar genoeg was... Nou hier niet hoor!! Sommige vakken moeten we zelfs beetje links laten liggen om werkelijk aan dit project toe te komen! Nou ja dit is slechts een van de dingen die mij irriteren... Ook zijn er docenten die doen alsof ik dom ben en mijn perfect Spaanse zinnen verdraaien! Ze vatten veel dingen vaak persoonlijk, verkeerd en heel agressief op... Kan zoveel voorbeelden hiervan noemen dat ik er niet eens aan ga beginnen. Nu weten jullie in ieder geval hoe "leuk" de uni hier kan zijn. Tenminste, dit is mijn ervaring ermee en die van veel andere mede (Erasmus)studenten mag ik wel stellen!


Apart daarvan, zodra ik de school uitloop en even niet bezig hoef te zijn met de uni, dan heb ik een super tijd! Afgelopen week is er doordeweeks niets bijzonders gebeurd, maar vanaf donderdag 20 november heb ik een feestweekend gehad die ik nooit zal vergeten!!

Donderdagavond ben ik vanuit La Lupe (met het groepje waarmee ik meestal omga) weer naar de grootste discotheek van Mardid geweest: Teatro Kapital!! Er was een Erasmusparty met 'Fluor' als thema. In Nederland wordt dit meestal Full Moon party genoemt, waarbij je geschminkt kan worden met neon kleurtjes zoals op de fotos te zien is (níét neonsplash of holycolor!). Heb hier weer een ontzettend gezellige avond gehad met iedereen, inclusief met de coördinators van ESN.

Vrijdagmiddag om 13:30 was het dan eindelijk tijd om op reis te gaan!!!! LA RUTA DE LOS VINOS, ofwel een wijntrip. We waren met een heeeeeeel gezellige groep die bestond uit Mexicanen, Duitsers, Belgen en Fransen en uiteraard de Spaanse coördinators die vaak met ons omgaan. Om 16:00 kwamen we dan eindelijk aan in Aranda del Duero, en mooie wijnstad! Nadat we hadden ingecheckt in de hostels gingen we de stad verkennen en kregen we een rondleiding in één van de 350 wijnkelders die zich onder deze stad bevinden. Na de rondleiding gingen we naar een wijnproeverij waar ons verteld werd hoe we wijnen moeten analyseren en proeven en wat alle betekend. Daarna gingen we tapas eten en hebben we gezellig ingedronken voor het feest van die avond. Zo rond 23:00 gingen we dan naar de Pre-party in een van de oudste wijnkelders van die stad. Wat hebben we hier een GE-WEL-DI-GE avond gehad!!!!! De wijnkelders worden tegenwoordig voornamelijk voor feesten en dergelijken gebruikt en dit hebben wij dus ook gedaan. Met eigen muziek, eigen gezang, en een geweldige sfeer hebben we hier tot 3:00 uur gezeten en daarna met ik naar de hostel gegaan omdat ik erg moe was! Even heerlijk uitgerust.

Zaterdag vertrokken we om 11:00 uur naar Zamora, naar de 2e wijnstad van deze trip. Een uurtje later stopten we even bij een kasteel in Medina del Campo en daarna hadden we een buffet op ons wachten in datzelfde dorp. Na heerlijk wat gegeten te hebben hadden we wat vrije tijd en gingen we met een groepje ergens wat drinken tot het tijd was om terug te gaan naar de bus. Tegen 17:00 uur kwamen we aan in Zamora in een heeeeeeerlijk hotel!! Ik besloot een kamer te delen met een Mexicaans meisje Fernanda aangezien ik veel met haar aan het optrekken was. Nadat we ons hadden opgefrist en even een dutje hadden gedaan, hadden we een Gymkana door de stad. Dit hield in dat we teams vormden en je steeds een opdracht kreeg van de coördinator van dat team en dan moest je bijvoorbeeld d.m.v. vragen aan vreemde mensen op straat bij een bepaalde kerk, restaurant of plein komen. Als idioten renden we door de stad en hebben we ontzettend gelachen! Daarna gingen we met de Partybus naar een wijnkelder waar we gingen dineren. Dit was echt een heeeeeeeeeeel gezellige avond en de wijn vloog rond! We hebben hier gelachen, gezongen, gedanst en ontzettend gek gedaan :p Daarna was het om 1:00 uur tijd om naar de discotheek Versus te gaan waar ik het weer ontzettend leuk heb gehad met Fernanda, Sandra, Dario, Baptiste en anderen! tegen een uur of 5 gingen ik en Fer naar het hotel toe en na wat gelachen te hebben op de kamer zijn we beiden diep ik slaap gevallen!
WAT EEN ONVERGETELIJKE DAG WAS DIT!!!!

Zondag was iedereen ontzettend moe en een hoop dronken koppies in de bus onderweg naar Salamanca, de laatste stop voordat we terugging naar Madrid. Iedereen trok hier zijn eigen weg om wat te gaan eten en ik ging met de 4 coördinators mee. Zoals de hele reis, weer erg gelachen met ze en gezellig wat gegeten en daarna een kopje koffie genomen op een terrasje in het zonnetje.
Om 20:00 uur kwamen we na een lange reis waarin we allemaal alleen maar geslapen hadden eindelijk aan in Madrid. Achja... gelukkig... Hahaha onze lichamen schreeuwden om rust haha maar anders had het nog wel een paar dagen mogen duren!

Helaas nu weer druk bezig met school... Maar ik heb wéér een mooi vooruitzicht en dat zijn de 4-daagse Portugal reis met ESN over 2 weken en over 4 weken ga ik al naar Sevilla om de kerstdagen met familie en vrienden daar door te brengen! De tijd vliegt echt...

Nou geniet nog even met mij mee van de fotos die ik bij dit bericht plaats en hopelijk hebben jullie net zo genoten van dit bericht als ik van de reis! :)

Besos desde Madrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cynthia

Hallo! Ik ben Cynthia Gallardo Robles, een 20-jarige student. Ik woon in Nederland en ben van Spaanse afkomst. Ik studeer International Business and Languages op de Hogeschool Rotterdam te Kralingse Zoom. Voor mijn 3e jaar studie moet ik gedurende 5 maanden stage lopen in het buitenland en voor mijn 4e jaar moet ik 5 maanden studeren in het buitenland.

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 17451

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 28 Februari 2015

Studie buitenland, España

27 Augustus 2013 - 10 Januari 2014

Mijn eerste buitenlandse stage

Landen bezocht: