Magical December - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Cynthia Gallardo Robles - WaarBenJij.nu Magical December - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Cynthia Gallardo Robles - WaarBenJij.nu

Magical December

Door: Cynthia Gallardo

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

14 December 2014 | Spanje, Madrid

Hola lieve iedereen!

Dat is alweer even geleden dat ik wat van mij liet horen... Zoals iedereen wel weet, zodra je een langere tijd op eenzelfde plek bent/woont wordt het leven minder spectaculair! School is een dagelijkse routine die helaas naar mijn mening niet zo leuk is uitgepakt, maar zoals ik al eerder verteld heb, buiten de schooldeuren ben ik weer mooie momenten aan het beleven en veel nieuwe mensen aan het ontmoeten! Dat maakt mijn Erasmustijd weer goed.

Goed, mensen denken vaak "Spanje = lekker weer"... Nou laat me bij deze de hele wereld van dat idee afhelpen! Hahaha, hier in Madrid is de winter ook goed opgang aan het komen. Het is niet zo koud als in Nederland op dit moment, maar zeker wel koud! Wel zeggen de Madrilenen zelf dat het andere jaren nog veel kouder is... Om dat wintergevoel en de opkomende kerstsfeer een beetje te voelen, gingen mijn huisgenoot en ik zaterdag 29 november naar het centrum toe, waar we hele verlichte straten tegenkwamen, verschillende kerstmarktjes en grote versierde kerstbomen! We bleven tot in de vond om de drukke en verlichte stad in de avond te kunnen bewonderen! Goed idee, want het was prachtig!!

Vorig weekend: 5, 6, 7 en 8 december ben ik weer op reis geweest met de Erasmus Student Network. Ik heb voor het eerst het prachtige Portugal mogen bewonderen en dat met het beste gezelschap die je je kunt bedenken! 5 december kwamen we rond 13:00h aan in Lissabon! Alleen al het binnenkomen via een grote brug, waardoor je de hele kust zag van Lissabon, was prachtig!! We stopten als eerst bij een heel mooi klooster: Mosteiro dos Jerónimos en kregen daarna een typische zoetigheid van Lissabon namelijk "Pasteis de Belém". Daarna, heel toepasselijk, liepen we naar de bekende toren: Torre de Belém. Na een aantal mooie fotos gemaakt te hebben bracht de bus ons naar ons jeugdhostel die geheeld voor ons alleen was! In de avond was het tegen 21:00h tijd om te gaan indrinken voor onze eerste uitgaansavond in Lissabon. We gingen naar een hele chique club (en moesten ook allemaal op en top gekleed gaan). Eenmaal aangekomen bij Lust, bleek het een redelijk kleine club te zijn, met veel te veel mensen, een live bandje met saaie muziek tot 2:30 en veeeeeeel te hoge prijzen voor drankjes... Na 2:30h was het tijd voor een gewone DJ en werdt het wel gezellig! Eenmaal terug in het hostel bleek er geen bed meer te zijn voor mij in de 12-persoonskamer en kwam ik terecht bij 3 Italianen en 2 Fransen, waarmee ik uiteindelijk bevriend geraakt ben haha.

Zaterdag 6 december hebben we dan echt de toerist uitgehangen in Lissabon en kregen we eerst een rondleiding door de stad door een begeleidster van de ESN Lisboa. Daarnaa ben ik samen met onze coördinators, wat Italiaanse meiden en de Mexicanen waarmee ik omga lekker typisch Portugees gaan eten en de stad verder wezen verkennen. Toen was het tijd om even siësta te slapen aangezien we die avond een GROOT ERASMUS feest op ons hadden wachten: MEGA ERASMUS XMAS PARTY by ESN Lisboa! Na de siësta hadden we met een groepje van 17 wat geld bij elkaar gelegd en hadden de Italiaanse meiden van die middag heeeeerlijk voor ons Italiaanse Pasta Carbonara gekookt. Daarna was het tijd om in te drinken en uiteindelijk FEESTEN!! Ik leerde de Italiaanse meiden beter kennen en leerde 2 nieuwe Mexicanen kennen en heb écht een suuuuper geweldige avond gehad met IEDEREEN!!
Ik had het zo naar mijn zin deze avond dat ik erg laat terug in het hostel kwam en dus heel weinig slaap had gehad en die ochtend daarna moesten we alweer vroeg vertrekken naar Coimbra en Porto...

Goed, dat werd slapen in de bus dus! Zondag 7 december kwamen we vroeg in de middag aan in Coimbra... Ik ga hier precies niks over vertellen want ondanks dat het wel mooi was heb ik er NIETS gedaan haha, we zochten een uur lang naar eten, maar alles was dicht en er was geen enkele local te vinden op straat... Daarna gingen we door naar Porto! Ook hier, vond ik het al helemaal geweldig alleen bij het binnenkomen over de brug. Porto vond ik misschien nog wel mooier dan Lissabon! Aangezien we in de file hadden gestaan, was er wenig tijd voor wat er op de planning stond en zijn we direct naar de wijnkelder Calém geweest en werden we daarna afgezet in ons hostel. Daar maakten we ons klaar om te gaan eten en daarna onze laatste avond stappen in Portugal. Het was hier werkelijk ijskoud!! Samen met Lissa, David en Ernesto ging ik opzoek naar wat te eten, maar alles was te duur of niet wat we wilden... Uiteindelijk ben ik bij die Italiaanse en Franse meisje gaan zitten in Italiaans restaurantje en heb ik een gezellig avondje gehad met hun. Daarna had ik eigenlijk helemaal geen zin om nog uit te gaan, maar blij toe dat ik mij liet overhalen door Tamara (Franse)!! We hebben weer een ontzettend gezellige en vooral hechte avond gehad. Het was een soort bar met 2 verdiepingen en de onderste verdieping was geheel voor ons. Hier hebben we dan ook met alle Erasmus mensen van de ESN een heeeeeeel gezellige avond gehad en maakte het niet uit wie je was of dat je elkaar kende of niet... Iedereen danste met iedereen, iedereen praatte met iedereen, etc. Kortom het was een avond en een reis om niet te vergeten!!

Want maandag 8 december, na een korte tocht door Porto op eigen gelegenheid, was het tijd om terug te keren naar Madrid!

Na het zien van het prachtige Portugal met het beste gezelschap ever, veel nieuwe mensen te hebben leren kennen en suuuuper leuke feestavondjes gehad te hebben, kan ik niet anders zeggen dat het weer een TOP reisje was!!

Je zou denken dat na al dat feesten dat weekend ik wel aan rust toe zou zijn... Nou totaal mis, want afgelopen donderdag 11 december werd er hier in Spanje "Nochevieja Universitaria" gevierd en nu ik er toch ben ging ik dat niet aan mijn neus voorbij laten gaan!! Deze avond houd eigenlijk in dat alle studenten het jaar afsluiten alsof het de 31e is! In Salamanca wordt het geheel groots gevierd, maar ik was te laat om een busplekje te bemachtigen... Dus ik besloot met derest van ESN naar Kapital te gaan. Ik heb deze avond denk ik een van mijn gezelligste avondjes gehad in Kapital! Met mensen die ik had leren kennen in Portugal en met het groepje waarmee ik altijd omga. Ondanks veel pijn aan mijn voeten door mijn slimme keus om hakken aan te trekken, hield ik het vol tot een uurtje of 5:30h en ben ik daarna snel in bed gedoken!

Ja, zoals ik al zei... Mijn Erasmusleven buiten de schooldeuren is zo'n straf nog niet, hahaha! En het beste is dat ik deze week heel weinig lessen heb i.v.m. de komende vakantie en vanaf volgende week maandag zit ik dan eindelijk voor 8 daagjes in Sevilla met mijn lieve oma, lieve familie en gezellige vrienden!! Mijn feestdagen zijn nog niet voorbij :D Maar daarna komt dan toch het studeren voor de examens...

Besos desde Madrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cynthia

Hallo! Ik ben Cynthia Gallardo Robles, een 20-jarige student. Ik woon in Nederland en ben van Spaanse afkomst. Ik studeer International Business and Languages op de Hogeschool Rotterdam te Kralingse Zoom. Voor mijn 3e jaar studie moet ik gedurende 5 maanden stage lopen in het buitenland en voor mijn 4e jaar moet ik 5 maanden studeren in het buitenland.

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 17453

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 28 Februari 2015

Studie buitenland, España

27 Augustus 2013 - 10 Januari 2014

Mijn eerste buitenlandse stage

Landen bezocht: