Begin van een nieuwe ervaring - Reisverslag uit San Ġiljan, Malta van Cynthia Gallardo Robles - WaarBenJij.nu Begin van een nieuwe ervaring - Reisverslag uit San Ġiljan, Malta van Cynthia Gallardo Robles - WaarBenJij.nu

Begin van een nieuwe ervaring

Door: Cynthia Gallardo

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

03 September 2013 | Malta, San Ġiljan

Vandaag,
Precies een week geleden aangekomen, mijn tweede stagedag en mijn verjaardag op Malta.

Maandag 27 augustus 2013 vertrokken Marianne en ik vanuit Eindhoven airport naar het kleine Malta. Na veel geknuffel en een traantje te hebben gelaten begon vanaf de douane ons avontuur.

Om 13:30 uur kwamen wij aan op het vliegveld in Malta, waarbij het eerste wat wij zeiden toen wij het vliegtuig uitliepen was: "Waauw wat is het hier warm!".
Ieder met ruim 45kg aan bagage werden wij netjes opgehaald door een van tevoren geregelde chauffeur en werden wij netjes afgezet voor ons appartement voor de komende 2 weken. Het is een gedeeld appartement, maar prima te doen en alles is op ideale afstand!
We hebben onszelf lekker opgefrist en zijn boodschapjes wezen halen. Daarna hebben we onszelf een beetje gesetteld in onze kamer, gekookt en zijn we heerlijk op tijd gaan slapen.

Een woensdag zijn we lopend vanaf Saint Julians naar Tas-Sliema en door naar Gzira gelopen voor een afspraak met een makelaar. Onderweg hebben we erg mooie straatjes gezien en hebben we heerlijk aan een klein stukje strand met onze voeten in het water gezeten om af te koelen van de veel te vochtige en klamme warmte.

Donderdag zijn we heerlijk naar het kleine zandstrandje in Paceville geweest en hebben we heerlijk relaxed onze laatste week "zomervakantie" nog eventjes voortgezet! Het is een ontzettend gezellig strand met heel veel studenten van verschillende nationaliteiten. In de avond zijn we maar eens even kort de clubs in Paceville wezen verkennen wat ontzettend leuk was en voor Nederlandse begrippen redelijk goedkoop,

Vrijdag zijn wij opnieuw heerlijk naar het strand geweest wat erg gezellig was! In de avond zijn Marianne en ik eerst in de oudste pizzeria van Malta (Rokna) wezen eten en daarna met andere studenten van onze opleiding/school afgesproken om te gaan stappen. Dat was ontzettend gezellig!! Allereerst bij Plush gezellig aan de waterpijp en een shotje en we zijn geëindigd bij Bar Native met alleen maar Spaanse muziek. Ofwel, dat was mijn straatje haha! Tot een uurtje of 4:30 in de nacht hebben wij dus een topavondje gehad! Absoluut voor herhaling vatbaar!

Zaterdag was voornamelijk uitslapen en bus routes uitzoeken voor naar onze stages. En in de avond nogmaals met hetzelfde groepje studenten van de Hogeschool Rotterdam een drankje wezen doen tot 3 uur.

Zondag allereerst weer uitbrakken en in de middag op de bus naar Saint Paul's Bay gestapt en aan een heerlijk rots strandje gelegen met Romano, Jeffrey en Mark (medestudenten). In de avond, na een busreis die ons nergens naartoe leidde en een onbetrouwbare buschauffeur, zijn we wezen eten bij Martine, Jeroen en de kok Thomas. Was erg gezellig!

Maandag begon het dan allemaal... Om 8:30 naar stagehuis in Sliema voor mijn startpakket en leuke mensen leren kennen uit verschillende plaatsen in Nederland. Om 10 uur ongeveer werd ik opgevangen door Maria Zahra bij MISCO. Na een heel open introductiepraatje en voorgesteld te zijn aan iedereen, werd ik aan het werk gezet. Helaas vond ik het allemaal niet zo leuk! Na een uur terugreizen naar huis meteen gegeten en ruim een uur met mama geskyped! Was even nodig, begin ze nu toch wel te missen...

En dan finally dinsdag 3 september!!! My 19th birthday!!! Om 9 uur eindelijk aangekomen en de hele ochtend Marica, mijn kantoorgenoot, geholpen met haar taken. Daarna werd ik in de pauze verrast door de dames van mijn stage met een heerlijke cake met een kaarsje!
Ook heb ik nog even oma in Spanje opgebeld en mocht ik om 16:30 gelukkig naar huis en heb ik, na een paar lekkere home-made tacco's, nog een lange tijd met papa, mama en Melanie geskyped.

Now let's see what this week brings us! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cynthia

Hallo! Ik ben Cynthia Gallardo Robles, een 20-jarige student. Ik woon in Nederland en ben van Spaanse afkomst. Ik studeer International Business and Languages op de Hogeschool Rotterdam te Kralingse Zoom. Voor mijn 3e jaar studie moet ik gedurende 5 maanden stage lopen in het buitenland en voor mijn 4e jaar moet ik 5 maanden studeren in het buitenland.

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 17510

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 28 Februari 2015

Studie buitenland, España

27 Augustus 2013 - 10 Januari 2014

Mijn eerste buitenlandse stage

Landen bezocht: